wtorek, 22 lipca 2014

Pysznie i lekko w gorące dni :)

Dzisiaj kilka propozycji.
Ostatnio było dużo sera pleśniowego i placków - które, mimo że na oleju kokosowym, to jednak były smażone. Postanowiłam zaproponować coś lżejszego, a zmotywowała mnie do tego pogoda.

Nie wiem jak u Was, ale na Śląsku się pływa, zamiast spacerować. Ostatnie dni spędziłam na załatwianiu urzędowych spraw w Katowicach i zrobiłam sporo kilometrów w największym słońcu. Wracając dzisiaj do domu, myślałam na co mam ochotę, co chętnie bym zjadła i co u mnie rzadkie - nie miałam ochoty prawie na nic. No może na sałatę lodową z sosem musztardowym i makaron razowy z kozim serem - to też zjadłam po powrocie do domu. 

Zaproponuję kilka sprawdzonych i pysznych pozycji, które według mnie nadają się na zmniejszony w upalne dni apetyt. Potrawy są sycące, ale lekkie i zdrowe. Możecie dowolnie odjąć, albo dodać ulubione składniki, ja obecnie rezygnuję z szynki i łososia, ale dalej potrawy są naprawdę bardzo dobre :) Zapraszam :)

1. Sałatka z kozim serem podgrzanym na gruszce
Dla przeciwników ostrego posmaku koziego sera - proponuję mozzarellę 
Składniki (sałata lodowa, oliwa z czosnkiem, kiełki rzodkiewki) mieszam ze sobą, plasterki gruszki i położony na nich ser wkładam na 10 minut do piekarnika, 150 stopni.
Układam gruszki z serem na sałacie.




2. Makaron kukurydziany ze szparagami, łososiem wędzonym, serem feta, cukinią i groszkiem
Szparagi gotuję około 12 minut, tak aby były dalej lekko chrupiące. Cukinię podduszam z przyprawami (sól, ulubione zioła, pieprz). Ugotowany makaron mieszam ze składnikami, na talerz dodaję fetę, groszek i łososia. Jeśli wolicie - można wszystko razem wymieszać w większym garnku, nadal podgrzewając.




3. Penne z rukolą, pomidorami, szynką drobiową i ziołami
Ugotowany makron mieszam z pomidorami pokrojonymi na kawałki, kawałeczkami drobiowej szynki, oliwą z oliwek i rukolą - danie podaję na zimno, bardziej w formie sałatki.



4. Kuskus z fasolką szparagową, kukurydzą, pomidorkami cherry i serem feta
To jedno z prostszych dań. Kuskus przygotowuje się błyskawicznie, wystarczy ugotować fasolkę i wszystko połączyć. Dodać odrobinkę oliwy z czosnkiem i solą do smaku :) Jest to naprawdę dobry pomysł na przekąskę do pracy czy szkoły.

Mam nadzieję, że choć jeden z przepisów przypadnie komuś do gustu :)
Buziaki

4 komentarze:

  1. Piękne propozycja, ale najlepsze jak dla mnie, bo w trafia w 100% w mój gust, to druga propozycja<3 wypróbuję! Dziękuję:** :) Atenya

    OdpowiedzUsuń
  2. muszę je wypróbować :) szczególnie w te upalne dni ostatnie na co mam ochotę to dodatkowo ogrzewać sobie mieszkanie piekarnikiem, także sałatki są teraz nr 1 :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Emi :* :)
      ja jakoś nie umiem się zmotywować do robienia pysznych sałatek, a jak gdzieś zamawiam, to zawsze sobie obiecuję, że taką właśnie zrobię :)

      Usuń