środa, 16 lipca 2014

Ulubione śniadania, część I

Jako człowiek śniadaniolubny muszę rozwinąć temat porannych posiłków :)
Należę do grupy osób, która do godziny od przebudzenia musi coś zjeść, żeby nie migało jej się w oczach, a jeśli zje coś pysznego, to dodatkowo kolejne godziny stają się przyjemne i łatwe do przeżycia. 

Śniadania na słodko lubię mniej niż te na słono. Konkretne, pożywne kanapki czy połączenie jajek i sera - na tak. Troszkę mniej na tak naleśniki z serem, dżemem czy racuchy. Ostatnio jednak przygotowałam sobie rano placuszki twarogowe z miodem i z naparem z mięty smakowały naprawdę dobrze. Do wszystkiego zainspirowali mnie dziadkowie, którzy podarowali mi ogromny słoik miodu od znajomego pszczelarza :)
Zacznijmy od tego słodkiego, więc wyjątkowego u mnie, śniadania:



Placki twarogowe z miodem
150g twarogu półtłustego
1 małe jajko
szczypta soli
1 łyżka otrębów owsianych
odrobina oleju do usmażenia
miód
placki są bardzo delikatne, trzeba na nie uważać na patelni, są też dosyć miękkie i łatwo się rozrywają, ale smak wynagradza zburzoną formę :)


Dalej już moje ulubione poranne posiłki na słono :)

Znów placki!
Uwielbiam śniadania w takiej formie, a najbardziej w połączeniu z pleśniowym serem ;) 



Placki owsiane z serem Lazur
50g sera pleśniowego startego na grubych oczkach
3 łyżki serka wiejskiego (samych granulek)
3 łyżki otrębów owsianych
1 małe jajko
szczypta soli
szczypta czarnego pieprzu
odrobina suszonego czosnku
tymianek
olej do smażenia - u mnie niewielka ilość kokosowego



Placki twarogowe z serem Lazur i chilli podane z dipem jogurtowym
150g twarogu chudego
1 jajko (białko ubite na sztywno)
sól
płatki chilli
tymianek
starty ser Lazur, około 50g
olej do smażenia
jogurt
czosnek do dipu




Babeczki owsiane z serem pleśniowym bez jajek
3 łyżki serka wiejskiego (same granulki)
3 łyżki otrębów owsianych
szczypta soli
pieprz czarny mielony
50g startego, lub pokruszonego sera pleśniowego
(babeczki są bardzo mokre, nie ścinają się całkowicie, są pyszne, mają lekką i kremową konsystencję)




Dalej - kanapki :) Taka forma śniadania od zawsze bardzo mi odpowiadała. Jeżeli pieczywo jest z ziarnami, albo przynajmniej z dodatkami typu zioła czy oliwki, to bardzo chętnie je jem. Ostatnio staram się ograniczać pieczywo, ale muszę przyznać, że próbując paluchów oliwkowych z Lidla, złamałam się mocno i zjadłam dwa pod rząd. Są wspaniałe! Polecam je gorąco :) 



Paluchy oliwkowe z gorgonzolą i winogronami




Kanapki z pastą z fasoli, żółtym serem i pomidorem
pasta z fasoli:
puszka ugotowanej, białej fasoli
sól
chilli
serek śmietankowy fromage
wszystko zmiksowane bądź zgniecione widelcem


Z lekkich śniadań, w dni po szaleństwie w postaci obfitej i zbyt później kolacji, wybieram między innymi:



Avocado, mozzarella, sól czosnkowa, szczypior




Omlet szarpany z pomidorem
2 jajka
3 łyżki wody gazowanej
3 łyżki mleka
1 płaska łyżka mąki
sól
pieprz
pomidory

Koniec na dziś! 
Śniadania uwielbiam, lubię też kombinować i sobie je urozmaicać. Kolejne części ulubionych śniadań na pewno się pojawią, bo często coś nowego przychodzi mi do głowy, napotkam jakiś przepis czy odświeżam stare pomysły.
Dużo u mnie sera pleśniowego - nie jem go codziennie, chociaż chciałabym :D 
Chciałabym gorąco zachęcić do spróbowania otrębów owsianych, szczególnie w takich daniach na ciepło, gdzie można nimi zastąpić mąkę. Przekonałam się, że są pyszne, nikną jakby w cieście. 

Warto zaznaczyć, że placuszki czy babeczki świetnie smakują na zimno i można z powodzeniem zabrać je drugiego dnia do pracy lub szkoły :)
Zostawcie pytania, propozycje, opinie.
Buziaki!


2 komentarze:

  1. Czy do pasty z fasoli można dodać coś innego niż chili? Uwielbiam kanapki na śniadanie, nic mi tak nie smakuje i niczym się tak nie najem. Bardzo fajne przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie, że tak :)
      może czarny lub biały pieprz, albo zamiast śmietankowego serka, można dodać paprykowy lub jakiś mocniej przyprawiony :)
      chyba, że lubisz bardzo delikatne smaki, to zostaw tylko sól :)

      Usuń