wtorek, 30 września 2014

Krem czekoladowo-orzechowy z daktyli na babeczkach owsianych

Wczoraj przypomniałam sobie o tym popularnym przepisie i - w związku z tym - dziś śniadanie na słodko. 
Zdrowsza wersja kremu czekoladowego jest przepyszna, nadaje się do wypieków, tostów, grzanek, naleśników i oczywiście do babeczek :D 

Ja zdecydowałam się na szybkie, pożywne i słodkie śniadanie w formie babeczek z serka wiejskiego i otrębów owsianych. Podałam je oczywiście z kremem czekoladowo-daktylowym.

Przygotowanie babeczek jest bardzo proste. 
W jednej misce mieszamy:
1 łyżkę mąki ryżowej
2 czubate łyżki otrębów owsianych
1 płaską łyżeczkę proszku do pieczenia
1 łyżeczkę miodu
1 małe jajko
odrobinę oleju kokosowego
1/2 opakowania serka wiejskiego

Przekładamy do foremek/papilotek i pieczemy w 180 stopniach około 20 minut.

Krem z daktyli
200g daktyli
3 płaskie łyżki gorzkiego kakao
1 płaska łyżka miodu
2 łyżki mleka
kilka solonych orzeszków dla kontrastu

Całość blendujemy na gładką masę, przekładamy do pojemniczka i przechowujemy w lodówce około miesiąca. :)







Ja przechowuję w wyczyszczonym słoiczku po małej Nutelli bądź po innym kremie do smarowania, smacznego! :)
Buziaki!

2 komentarze:

  1. Wyglada bardzo apetycznie! Na pewno zrobie w wolnym czasie ;)

    a moze podalabys jakies propozycje na lunche na studia? Cos sycacego, zdrowego, prostego i szybkiego w wykonaniu, a i smacznego bez podgrzania ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, będą takie propozycje! Zapisuję sobie. :)

      Usuń