wtorek, 14 października 2014

Placki z cukinii i ziemniaków + ulubiona herbata jagodowa

I znów Biedronka umożliwiła mi poznanie produktu, z którym długo nie będę chciała się rozstać (a obawiam się, że jest to limitowanka). Moja miłość do jagód i wszystkiego, co jagodowe, jest ogromna i najszczersza, więc nowa herbata o smaku jagodowej muffinki zapaliła mi ogniki w oczach :D a po pierwszym zaparzeniu stała się ulubionym -na obecną chwilę- napojem.
Wiem, że to nic specjalnego i dla herbacianych smakoszy taka herbata to żart, ale mnie wystarcza w zupełności. Czuć mocno 'ciastkowy' aromat, jagody przebijają w tle. Faktycznie smakuje jak ciasto z jagodami, ale czuć też intensywnie czarną, aromatyczną herbatę.
Koszt - 3,70zł.
Z tej serii są jeszcze herbaty o smaku truskawkowego deseru
i szarlotki :)





A teraz jedzenie :)
Placki z cukinii to zawsze dobry wybór, jeśli mamy ochotę urozmaicić kolację, a nawet śniadanie. Przekonałam się, że na drugi dzień, na zimno, smakują świetnie z dodatkiem serków fromage lub warzyw. W roli śniadaniowych lepiej sprawdzają się te bez ziemniaków, ja podaję przepis na w połowie ziemniaczane - zjadłam je na obiad z serkiem wiejskim i był to naprawdę smaczny, pożywny posiłek.
Takie placuszki idealnie nadają się na przekąskę do pracy,
na uczelnie czy do szkoły.


Placki z cukinii i ziemniaków
-1 średnia cukinia
-1 duży ziemniak
-1 jajko
-2, 3 łyżki dowolnej mąki
-ulubione zioła, przyprawy - papryka słodka, chilli, sól ziołowa, pieprz czarny


Ścieram cukinię na grubych oczkach tarki i posypuję delikatnie solą. Odstawiam na 10 minut. Po tym czasie odciskam wodę kilkukrotnie i przekładam suchy miąższ do miski. Dodaję startego na grubych oczkach ziemniaka i resztę składników. Mieszam łyżką do połączenia, na patelni rozgrzewam łyżkę oliwy z oliwek i smażę na złoty kolor (około 3, 4 minuty na średnim ogniu z każdej ze stron, ale zależy to od wielkości i grubości placków ;))



Smacznego! 
Buziaki! :)

4 komentarze:

  1. Lipton ma taka herbate o smaku muffinki z jagodami:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja kupiłam taką herbatkę w wersji: szarlotka i jest pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Munko, ile placków wychodzi tak mniej-więcej z jednej cukinii i ziemniaka? :)

    A.

    OdpowiedzUsuń