niedziela, 2 listopada 2014

Placki ryżowe z kozim serem

Posiłek w formie placków jest świetną propozycją zarówno na ciepło, jak i na zimno - o tym wspominałam już kiedyś. Usmażone na oleju kokosowym lub  suchej patelni stają się zdrowszą alternatywą dla utopionych w tłuszczu racuchów.
Tak pewnie większości kojarzą się placki - i mnie tak się kojarzyły, jednak odczarowałam je przed samą sobą jakiś czas temu i obecnie przepadam za taką formą śniadań.
Wygodna sprawa - wieczorem smażymy, co zajmuje jakieś 15 minut, pakujemy w pojemniczek, do lodówki, a rano do pracy/szkoły/na uczelnię.

Placki ryżowe z kozim serem
-3 łyżki mąki ryżowej
-1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
-1 łyżka otrębów owsianych
-około 70g startego koziego sera
-pieprz, sól, ostra papryka, tymianek
-1 jajko
-trochę śmietany lub jogurtu do rozrzedzenia masy
-tłuszcz do smażenia - lub nie - zależy od Was :)

Starty ser łączymy z suchymi składnikami, dodajemy mokre, mieszamy dokładnie i po około 5 minutach smażymy na rozgrzanej patelni. Około minutę, dwie z obu stron - zależy od wielkości i grubości placków. Ja podaję z warzywami.






I jeszcze - najlepsze kupne smoothie, jakie piłam. Pycha, mocno wiśniowe, lekko słodkie, lekko kwaśne, skład prosty i czysty ;) Biegnijcie do ALDI, jeśli macie w pobliżu. 
Cena: około 4 zł.

Mam ochotę na placki ziemniaczane i chyba niedługo je sobie przygotuję, ciekawa jestem - wolicie na słodko czy na słono? :)
Buziaki!

1 komentarz: