środa, 24 grudnia 2014

Pierogi! Kapusta, ziemniaki, cebula i ruskie :)

Miałam już dzisiaj nie dodawać posta, gdyż za godzinę wyjeżdżam, ale może na dniach ulepicie kilka pierogów z farszem po mojemu :) Są pyszne! Zjedliśmy już prawie wszystko :D 

Z kapustą kiszoną, ziemniakami, cebulą

Farsz (około 50 pierogów):
-4 duże ziemniaki ugotowane
-400g kapusty kiszonej
-2 średnie cebule
-1 łyżka masła
-sól, pieprz czarny, papryka ostra mielona, opcjonalnie kminek

Ciasto (okolo 40 pierogów):
-2 szklanki mąki pszennej
-1 szklanka wrzątku
-1 łyżeczka masła

Ugotowane ziemniaki łączymy z kapustą - gotuje się około 1,5 godziny, ja odlewam raz po pierwszym zagotowaniu, następnie nalewam na dno garnka nowej wody, dodaję masło, przyprawy według upodobań i pod przykryciem gotuję na wolnym ogniu. Mieszam co 10, 15 minut. Jeśli woda mimo przykrycia odparuje, należy dolać odrobinę nowej. Cebulkę rumienię i dodaję do farszu. Można dodać do niego 2 łyżki śmietany, by łatwiej było połączyć całość. Warto farsz mocno doprawić pieprzem i solą - można dodać skwarki ze słoniny, boczek (wtedy mamy panczkraut - śląski dodatek do obiadów :)).

Ciasto zagniatamy, ja pomagam sobie mikserem i końcówkami świderkami - ciasto samo się wyrabia już w misce. Stopniowo dodaję wodę z rozpuszczonym w niej masłem. Po około 4 minutach miksowania przekładam na blat, zagniatam 5 minut i odkładam do miski, przykrywam wilgotną ściereczką - czekamy 20 minut.


W przypadku pierogów ruskich moje proporcje wyglądają następująco:

-200g sera białego
-3 duże ugotowane ziemniaki
-1 duża cebula zrumieniona
-sól, pieprz




Życzę Wam wszystkim miłych, spokojnych chwil, oddechu, odpoczynku, chwili dla siebie i spędzenia tego czasu dokładnie tak, jak macie ochotę. Buziaki :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz